Tel: 06 - 151 548 27 info@pedio.nl

Leer je eigen marketingdata te gebruiken

Haal meer uit je tijd

Slimme marketingbeslissingen

Als ondernemer of marketing manager weet je dat succesvolle besluitvorming leidt tot het beste resultaat. Maar laten we eerlijk zijn, het is soms best lastig om de juiste beslissingen te nemen op het gebied van marketing en communicatie. Waar kun je het beste mee aan de slag? Wat levert het meeste op? Wat wil de doelgroep? Waar ligt prioriteit? Je hoeft dit niet meer alleen op intuïtie te doen. 

Grote kans dat je dagelijks veel data genereert met je werkzaamheden in marketing en communicatie. Zeker als je dit online doet. Data die veel informatie bevat, die je perfect kunt gebruiken om de juiste beslissingen te nemen en prioriteiten aan te brengen. Prioriteiten die aansluiten bij je doelen. En daarmee leidt tot de hoogste productiviteit en winst.

De kunst is dan natuurlijk om de juiste gegevens te verzamelen/analyseren en die om te zetten in informatie die je gebruikt voor je strategie en uitvoering. Zo excelleer jij met je middelen en kanalen. Met Pedio help ik hierbij!

Marketingdata is overigens geen vervanging van marketing of mensen. Het versterkt het intuïtieve en creatieve proces juist. Maar dit vraagt een andere aanpak en een andere manier van denken. Daarom ben ik er voor het hele proces: niet alleen de informatie, ik help je ook bij het omzetten van informatie naar actie. Zodat jij volledig profiteert van de voordelen en dit zelf toepast. Nu en voor de toekomst.

Wat levert werken met marketingdata op?

Z

Verbeterde besluitvorming

Je neemt beslissingen op basis van feiten en inzichten in plaats van op onderbuikgevoel. Dit leidt tot betere strategieën en een hogere slagingskans. Je bedrijf wordt effectiever en efficiënter.

Kostenbesparing

Je krijgt inzicht in de effectiviteit van je marketinginspanningen en zet je budget efficiënter in. Je investeert in de kanalen en campagnes die echt rendement opleveren en voorkomt verspilling van middelen, geld en tijd.

Doelgerichte marketing

Je krijgt een diepgaand inzicht in het gedrag, de behoeften en de voorkeuren van je klanten. Je segmenteert beter en levert gerichte boodschappen die aansluiten bij behoeften en interesses. Je klanten worden meer tevreden, betrokken, loyaal en geven meer uit.

Concurrentievoordeel

Het geeft je een voorsprong op je concurrenten. Je identificeert trends, ontdekt nieuwe kansen en optimaliseert je marketingstrategie om de concurrentie voor te blijven.

Hoe ziet het proces eruit?

Ik ga je leren hoe je jouw marketingdata op een effectieve manier kunt gebruiken en er waardevolle informatie en inzichten uit kunt halen. Hierbij hoef je geen intensief trainingsprogramma te volgen die al je tijd op slokt. We hebben één-op-één contact in slechts drie sessies van max. twee uur. Tussendoor doe ik een uitgebreide analyse en zet ik alle instellingen goed, zodat je daar geen omkijken naar hebt en je gelijk grote stappen kunt zetten. Met veel winst (tijd, geld, energie).

Kennismaken

Mijn aanpak begint met een kenninsmakingsgesprek. Waarin we doelen, wensen en strategie inzichtelijk maken (sessie 1).

Analyseren

Grondige analyse van de marketingdata. Ik verzamel, verwerk en organiseer de huidige gegevens. Inclusief concurrentie. Zodat je een duidelijk beeld krijgt van klantbehoefte, je huidige middelen en je marktpositie.

l

Instellen

Ik stel je databronnen (website en andere middelen) op de juiste manier in. Zodat de dataverzameling optimaal is en je zoveel mogelijk informatie ontvangt.

Uitstippelen

De uitkomsten uit de analyse bespreken we. We bekijken de data en vergelijken dit met je doelen. Het vormt belangrijke input voor strategie en uitvoering. Ook bespreken we welke gegevens belangrijk zijn voor de rapportage (sessie 2).

Personaliseren

Daarna ontwikkel ik een persoonlijke rapportage die gemakkelijk te begrijpen is en waardevolle inzichten biedt. Dit is de input waar je maandelijks mee gaat werken. En de eerste stap van de cyclus (zie hierboven).

Datagedreven werken

Als dit allemaal staat leer ik je om de cyclus maandelijks te doorlopen en gebruik te maken van de aanwezige data. Hoe je de rapportage interpreteert en gebruikt om de juiste marketingbeslissingen te nemen (sessie 3).

Investering

Eenmalig

  • Kennismaking
  • Complete analyse middelen
  • Instellingen dataverzameling
  • Koppelen website en databronnen
  • Ontwerpen persoonlijk dashboard
  • Besprekingen
  • Training: Datagedreven leren werken

3499

Maandelijks

  • Maandelijkse persoonlijke rapportage
  • Drijvende kracht datagedreven werken
  • Support

199

Vul het formulier in om een gratis kennismakingsgesprek aan te vragen. In dit gesprek bespreken we jullie doelen, wensen en verzoeken. Verder leg ik het traject uit en laat ik de huidige status van jullie middelen zien. Op basis van deze kennismaking maak ik een persoonlijk voorstel en gaan we voor de mooiste resultaten.

8 + 5 =

Referenties

referentie-pedio-6
referentie-pedio-3
referentie-pedio-7
referentie-pedio-8

Contactgegevens

Hallo, mijn naam is Maikel Velt. Eigenaar van Pedio. Samen met mijn partners zorg ik voor een optimale websites en campagnes op het gebied van online marketing, communicatie en vormgeving. Met meetbare en maximale resultaten. Hulp nodig? Neem dan contact met me op via onderstaande gegevens.

Wil je meer weten over mij en mijn ervaring kijk dan op mijn LinkedIN-pagina. Let's connect!