Wil jij als bedrijf inzichtelijk hebben waar de grootste groeikansen en verspillingen liggen? Weten waar je op het gebied van marketing en communicatie moet beginnen? Of waar je juist door kan groeien? En wat het meeste resultaat gaat opleveren. Hoe je je werkzaamheden, tijd en investeringen het meest efficiënt inzet. En hoe je van analyse naar optimaal en duurzaam resultaat gaat.
Met onze werkwijze zorgen we hiervoor. Dit doen we door in kaart te brengen wat de wensen en behoeftes zijn van jullie doelgroep. En hier vervolgens mee aan de slag te gaan en op in te spelen. Hieronder leg ik uit hoe we te werk gaan, welke onderdelen er zijn en wat we opleveren.
Wat zijn deze optimale resultaten?
- Meer omzet
- Meer (en betere) bezoekers
- Beter vindbaar voor klanten
- Efficiënte werkzaamheden
- Effectieve marketingmiddelen
- Diepgaande doelgroepkennis
- Strategie op basis van klantgedrag

Van analyse naar resultaat
Met ons groeiplan leveren we een uitgebreid adviesplan op. In dit plan beschrijven we de strategie met effectieve marketing en communicatie (middelen en werkzaamheden). Dit doen we door data te verzamelen van drie onderdelen. Deze data zetten we om in inzichten en de optimale strategie.
Data bevat enorm veel waardevolle informatie. Informatie over de markt, de doelgroep, de meeste effectieve middelen en de beste inhoud. Hét uitgangspunt voor jullie marketing en communicatie voor de komende jaren. Het brengt namelijk in kaart waar jullie doelgroep behoefte aan heeft.
Om tot die data te komen, voeren we verschillende analyses uit. Verdeeld over drie onderdelen: de gewenste situatie, de eigen data en de data van markt/concurrentie. Deze analyses tonen aan hoe jullie er als organisatie voor staan, hoe jullie concurrentie ervoor staat, welk gedrag de doelgroep laat zien, welke behoeftes ze hebben en hoe zich dit alles verhoudt tot waar jullie naartoe willen.
Deze analyses zetten we om in een adviesplan. Inclusief informatie, inzichten en een winnende strategie. Zodat je van analyse naar resultaat gaat. Hieronder staan de onderdelen uit het plan overzichtelijk weergegeven en uitgelicht.
- Gewenste situatie
We beginnen met een verdiepend gesprek. Om meer te weten te komen over wie jullie als organisatie zijn, wat jullie belangrijk vinden en waar jullie naartoe willen. Wat zijn voor jullie gewenste resultaten? Wat hebben jullie momenteel als aanbod? Welke middelen gebruiken jullie? Welke campagnes? Welke onderzoeken? En wat zijn de resultaten geweest?
- Eigen webdata
Dan de analyse van de eigen data. We kijken naar jullie marketing- en communicatiemiddelen. Of ze aansluiten op elkaar, op de doelgroep en op jullie gewenste situatie. Maar ook welke resultaten er te achterhalen zijn. We kijken naar resultaten en duiker dieper in op hoe de website in elkaar zit. Zit de techniek goed in elkaar? Hoe wordt de website gevonden? Welke zoekwoorden werken? Welke middelen en boodschappen werken? Wat valt op? Welke resultaten zijn er?
- Huidige organisatiesituatie
Vervolgens gaan we verder analyseren. We vergelijken jullie organisatie met die van de concurrenten in de markt. Op basis hiervan kunnen we uitgebreid inzichtelijk maken welk gedrag de doelgroep laat zien en waar ze aangeven behoefte aan te hebben. Plus: welke concurrenten het beste geslaagd zijn om hen te bereiken. Met andere woorden: inzichtelijk maken welke werkzaamheden voor jullie het meeste resultaat opleveren.
- Winnende strategie
De gegevens uit de eerste drie onderdelen zetten we om in een advies: de winnende strategie. We zetten alle informatie en data om in bruikbare inzichten en advies. We laten zien wat het beste werkt en hoe we dit kunnen bereiken, in de juiste volgorde. Door de uitgebreide (data)analyses, ontwikkelen we een strategie met optimale aansluiting op de behoeftes en het gedrag van jullie doelgroep. Met inhoud die de juiste voordelen belichten en vragen beantwoorden.
Optimaal resultaat
Data zorgt ervoor dat je inspeelt op de behoefte van je doelgroep. De kans van slagen is vele malen groter. Daarnaast weet je als organisate door het meten van data precies en altijd waar je aan toe bent. Of je effectief bezig bent en of je blijvend positieve resultaten boekt. Dit is het einde van verspilling van tijd, geld, energie en werkzaamheden.
Hieronder ga ik wat dieper in op welke marketing- en communicatiemiddelen je kunt verbeteren met data. En wat dat oplevert.

Uitvoering strategie
Zoals gezegd levert de data veel inzichten op. Deze inzichten leveren winst op bij ieder marketing- en communicatiemiddel. En dus je hele organisatie. In zowel tijd als geld. Je werkzaamheden en middelen zijn een heel stuk effectiever. Omdat ze aansluiten op waar de doelgroep om vraagt. En omdat ze gericht zijn op middelen die aantoonbaar resultaat opleveren.
Informatie die gebruikt voor:
- Content en wepagina’s – je informatie, structuur, website-informatie en contentstrategie. Een website die vindbaar is en inspeelt op wat er scoort en waar behoefte aan is. Meer resultaat met je content en website.
- Social media – je content opdelen in verschillende berichten voor social media, berichten en video’s maken die inspelen op wat je doelgroep wil zien, betere aansluiting op je volgers, effectieve berichten.
- Mailings – die aansluiten op je content en social media. Ook hier weer meer resultaat en een betere aansluiting op je doelgroep.
- Product- en dienstenaanbod – in de data ontdek je waar je doelgroep behoefte aan heeft, gebruik dit om je aanbod te verbeteren en/of uit te breiden. De kans op slagen is enorm.
- Offline middelen – ook levert data inzicht op je offline werkzaamheden. Ontwikkel papiermateriaal op de behoefte. Sluit offline en online optimaal op elkaar aan. Geen verspillingen meer, maar leveren waar om gevraagd wordt.
- Advertenties – Adverteren op de behoefte. Geen ‘op hoop van zegen’ meer. Geen verspilde advertenties en kosten. Gelijk naar resultaat en dit continu verbeteren met behulp van data.
Voor wat betreft deze middelen: hierover adviseren we, maar ook de uitvoering verzorgen we. Door de middelen verder meetbaar te maken houden we de resultaten bij. Zodat we ook dit weer kunnen optimaliseren en we een contante groei realiseren. Deze uitvoering stellen we in overleg met jullie op. We bepalen hoe groot het project wordt, welke taken wel en niet gedaan worden, wie de taken uitvoert, hoe we de taken uitvoeren en in welk tijdspad dit het beste past. Zo gaan jullie van analyse naar duurzaam en optimaal resultaat!

Contactgegevens
Hallo, mijn naam is Maikel Velt. Eigenaar van Pedio. Samen met mijn partners zorg ik voor een optimale websites en campagnes op het gebied van online marketing, communicatie en vormgeving. Met meetbare en maximale resultaten. Hulp nodig? Neem dan contact met me op via onderstaande gegevens.
Wil je meer weten over mij en mijn ervaring kijk dan op mijn LinkedIN-pagina. Let's connect!