Filosofie en werkwijze
Tijd. Zoiets waardevols en tegelijk gelimiteerd. Tijd is veel te waardevol om te verspillen met verkeerde dingen. Zowel voor werk als privé. Met Pedio richt ik me op het optimaal benutten van werktijd. Iets dat je ook privé mee kunt nemen.
Daarom streef ik ernaar om de tijd, die te maken heeft met het ontwikkelen en uitvoeren van marketing en communicatie, zo optimaal mogelijk te benutten. En anderen hierbij te helpen.
Dit doe ik met datagedreven advies en uitvoering. Websites, content en andere middelen die aansluiten bij doelgroepen, met de optimale boodschap. Zodat de juiste dingen gecommuniceerd worden, op de juiste manier. Efficiënt, effectief en daarmee: verspillingsvrij.
Zo ga ik te werk
Ik zorg voor een verspillingsvrije strategie met effectieve MarCom-middelen en -werkzaamheden. Dit doe ik door drie situatie-analyses om te zetten in één ijzersterk strategieplan. Deze analyses bestaan uit: de huidige bedrijfssituatie, de gewenste bedrijfssituatie en de huidige marktsituatie.
Na gesprekken breng ik met behulp van data in kaart wat aansluit, wat wel en wat niet werkt. Bij je eigen middelen, de markt en concurrenten. En data liegt niet. Dit zorgt voor een optimale aansluiting op de behoeftes en het gedrag van je doelgroep. Inhoud die de juiste voordelen belichten en vragen beantwoorden. Dit vormt de kern van de strategie.
Bij de strategie zoeken we vervolgens de meest geschikte marketing- en communicatiemiddelen. Hierover adviseer ik en ook de uitvoering kan met mijn partners voor jullie verzorgen. De resultaten houden we bij en monitoren we. Zodat we ook dit weer kunnen optimaliseren.
Bij verspillingsvrij hoort ook hergebruik. Lang niet alles hoeft opnieuw. Er zijn ook goede resultaten geboekt, met goede content en middelen. Dit nemen we uiteraard ook mee. Wat kunnen we hergebruiken en optimaliseren? Wat moeten we aanpassen? En wat is de beste aanvulling voor optimaal resultaat?
Lees meer over onze werkwijze.
‘Gooi ff een berichtje online, hebben we al een tijdje niet gedaan’
‘Ja, waarover dan?’
‘Geen idee, doe maar iets simpels.’
‘Bloggen werkt goed staat hier, moeten wij ook gaan doen. Kun je een paar verhaaltjes maken over onze producten?’
‘Onze klanten willen onze productvoordelen weten, kun je dat even op een rijtje zetten?’
Verspillingsvrij
Niemand houdt van verspilling. Toch zien we het overal om ons heen en bij bijna ieder bedrijf. Gelukkig is er steeds meer aandacht voor voedsel- en energieverspilling. Ik richt me op een andere verspilling: tijd.
Hoeveel medewerkers en collega’s benutten hun werktijden optimaal? En hoeveel zijn met werkzaamheden bezig waarvan ze weten dat dit (bewezen) effectief en efficiënt is? Ervaring leert dat dit er erg weinig zijn. Zeker in het vakgebied van marketing en communicatie.
Een vakgebied die er ff bijgedaan moet worden. Of waar één persoon verantwoordelijk is voor een complete organisatie. Waar werkzaamheden op basis van ervaring en intuïtie worden bepaald. Vaak jarenlang hetzelfde.
De bedoelingen zijn goed, maar de inhoud, uitvoering en website sluit niet aan op de lezer. Of op elkaar. En zijn daardoor verre van effectief. Gevolg: campagnes en werkzaamheden die nergens toe leiden en geen resultaat opleveren. Verspilde moeite, verspilde tijd en verspilde energie. Is onze tijd en die van onze collega’s daar niet veel te waardevol voor? En zijn onze medewerkers daar niet veel te waardevol voor? Zeker in de tijd van grote schaarste in de markt zou het goed zijn om de huidige werknemers optimaal in te zetten.
Die verspilling in tijd lijdt ook nog tot een andere verspilling, niet de minste: geld. Van je mensen en van het mislopen van omzet. Ineffectieve MarCom-middelen zijn verder verspilde aandacht van onze doelgroep. Aandacht die juist steeds waardevoller is. Meer online concurrenten en meer afleiding (Netflix, social media, ads, WhatsApp) zorgen ervoor dat aandacht steeds moeilijker vast te houden is.
Een bezoeker die bij het lezen of na het klikken niet gelijk wordt voorzien in zijn of haar behoefte, haakt af. Verder scrollen, naar een andere vorm van tijdbesteding of nog erger: naar de concurrent. Dan kun je maar beter een effectieve boodschap hebben!
Haal de verspilling uit je MarCom-werkzaamheden met een bewezen effectieve strategie