Tel: 06 - 151 548 27 info@pedio.nl

werkwijze

Als we voor jullie aan de slag gaan, leveren we een uitgebreid adviesplan op. Het doel van dit plan is om een strategie met effectieve marketing en communicatie (middelen en werkzaamheden) te ontwikkelen. Dit doen we door drie situatie-analyses om te zetten in één ijzersterk adviesplan. Dit plan bevat enorm waardevolle informatie. Informatie over de markt, de doelgroep, de meeste effectieve middelen en de beste inhoud. Hét uitgangspunt voor jullie marketing en communicatie voor de komende jaren.

De drie analyses bestaan uit: de huidige bedrijfssituatie, de gewenste bedrijfssituatie en de huidige marktsituatie. Deze analyses tonen aan hoe jullie er als organisatie voor staan, hoe jullie concurrentie ervoor staat, welk gedrag de doelgroep laat zien en hoe zich dit alles verhoudt tot waar jullie naartoe willen.

De (data)analyses zetten we om in informatie en advies. Hieronder staan de onderdelen uit het plan overzichtelijk weergegeven en uitgelicht.

Pedio-website-optimalisatie

Onderdelen adviesplan

 

  1. Gewenste organisatiesituatie

We beginnen met een verdiepend gesprek. Om meer te weten te komen over wie jullie als organisatie zijn, wat jullie belangrijk vinden en waar jullie naartoe willen.

  1. Huidige marktsituatie

Vervolgens gaan we analyseren. We vergelijken jullie organisatie met die van de concurrenten in de markt. De focus komt op de website te liggen, omdat dit verreweg de grootste en belangrijkste databron is. Op basis hiervan kunnen we uitgebreid inzichtelijk maken welk gedrag de doelgroep laat zien en welke concurrenten het beste geslaagd zijn om hen te bereiken. Met andere woorden: inzichtelijk maken welke werkzaamheden voor jullie het meeste resultaat opleveren.

  1. Huidige organisatiesituatie

De laatste stap van de analyse is de huidige organisatiesituatie. We kijken naar jullie marketing- en communicatiemiddelen. Of ze aansluiten op elkaar, op de doelgroep en op jullie gewenste situatie. Maar ook welke resultaten er te achterhalen zijn. De website vormt wederom de belangrijkste bron van informatie, dus hier ligt weer de focus. We kijken naar resultaten en duiker dieper in op hoe de website in elkaar zit. Zit de techniek goed in elkaar? Hoe wordt de website gevonden? Welke zoekwoorden werken? Welke middelen en boodschappen werken? Wat valt op? Welke resultaten zijn er?

  1. Winnende strategie

De gegevens uit de eerste drie stappen zetten we om in een advies: de winnende strategie. We zetten alle informatie en data om in bruikbare inzichten en advies. We laten zien wat het beste werkt en hoe we dit kunnen bereiken, in de juiste volgorde. Door de uitgebreide (data)analyses, ontwikkelen we een strategie met optimale aansluiting op de behoeftes en het gedrag van jullie doelgroep. Met inhoud die de juiste voordelen belichten en vragen beantwoorden.

Bij deze strategie koppelen we vervolgens de meest geschikte marketing- en communicatiemiddelen. Hierover adviseren we, maar ook de opmaak kunnen we voor jullie verzorgen. Door de middelen meetbaar te maken houden we de resultaten bij. Zodat we ook dit weer kunnen optimaliseren.

Lang niet alles hoeft opnieuw. Er zijn ook goede resultaten geboekt, met goede content en middelen. Dit nemen we uiteraard ook mee. Wat kunnen we hergebruiken en optimaliseren? Wat moeten we aanpassen? En wat is de beste aanvulling voor optimaal resultaat?

Vervolg

Na voltooiing van het adviesplan plannen we een afspraak met jullie in om de resultaten te bespreken en een vervolg te bepalen. Dit vervolg kunnen jullie personaliseren. We bepalen hoe groot het project wordt, welke taken wel en niet gedaan worden, wie de taken uitvoert, hoe we de taken uitvoeren en in welk tijdspad dit het beste past.

Win met je website door een bewezen effectieve strategie